В Україні обвалилися продажі пива: чому почали пити менше “пінного”

В Україні обвалилися продажі пива. Влітку, тобто в самий розпал сезону прохолоджувальних та слабоалкогольних напоїв, українці купували цей напій на 20% рідше. Це може бути пов’язано як з ростом цін на пінне, демографічними наслідками війни та погодніми змінами.

Про це повідомляє Forbes. Втім, представники пивної галузі стверджують, що тенденція до падіння продажів тримається від початку року.

Наскільки впали показники

У львівській мережі магазинів розливного пива оцінюють падіння продажів розливного пива у 20%, а пляшкового – ще більше, через що компанії довелося почати  скорочення витрат. В Києві картина схожа – столична мережа магазинів-барів крафтового пива  оцінила спад у 15-20%, порівняно з минулим роком.

Водночас в одному з найбільших українських виробників пива стверджують, що ринок поступово знижується з початку року – загалом падіння становить 5%. Тим часом інший виробник підрахував, що за вісім місяців 2025 року в Україні було вироблено 94,3 млн літрів пива – на 4,3% менше, ніж за аналогічний період 2024-го. 

Найболючіше це відчув бізнес, що продає кегове пиво. Такі магазини заробляють лише з травня до серпня – в цей період маржинальність кегового пива сягає 80-120%.

Чому українці “розлюбили” пиво

Гравці ринку виділили три основні фактори, через які в Україні впало споживання пінного напою. Загалом це:

  • погода – попит на пиво (як і на сидр та квас) сильно прямо пропорційно залежить від показників на термометрі за вікном;
  • демографічні зміни – чисельність ВПО зросла, а населення країни загалом скоротилося, до того ж все більше чоловіків, які є основними споживачами пива, воює, сидить вдома або виїжджає за кордон;
  • ціни – через інфляцію, імпорт і логістику вартість пива в 2025 році зросла на 10%.

Раніше OBOZ.UA вже повідомляв про стрімке подорожчання алкоголю в Україні у 2025 році. Зокрема, ціни на пиво зросли на 11,3%, на вино – на 7,8%, а горілку – на 2,2%. Зазначається, що це сталося через підняття мінімальних цін на вино урядом, а також вплив ринкових факторів – курс валют, логістика, врожай та конкуренція з імпортом.

Джерело: OBOZ.UA

Вам також може сподобатися...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *